Ağustos 2022: Savunma

Her insanda güç takıntısı var. Bu takıntı bazen "güçlü ol" teselli cümlesinde gösteriyor kendini. Ağlama, dik dur, üzülme. Negatif duyguları sürekli bir reddediş halindeyiz. Kibrimizden öleceğiz. 

Ahmet Ümit'in kitaplarını okurken Başkomiser Nevzat'ı Uğur Yücel olarak canlandırıyorum kafamda yıllardır. Bir Instagram gönderisinde Karanlıkta Koşanlar dizisini görünce neden olduğunu anladım. Ahmet Ümit'in kitabından uyarlama dizide Başkomiser Nevzat'ı Uğur Yücel oynamış. Artık bu bilgi çocukluğumda bilinçdışıma nasıl işlemişse yıllar sonra yazarın bir kitabını okuduğumda ortaya çıkmış. Yalnız Ali karakterini hiçbir zaman Haluk Bilginer olarak kurgulamadım. Kitaptaki Ali'yle dizideki Ali'nin alakası yok zaten. Benim kafamdaki Ali her zaman Fatih Artman oldu.

Gönderiyi gördükten sonra hemen diziyi izledim tabii. Sonra hızımı alamayıp yine Uğur Yücel'li Canım Ailem'i bitirdim. Uğur Yücel fangirl'ü müyüm neyim. 

Bu ay resim müzesine tekrar gittim. Efransiyab Hikayeleri'ni okudum. Kitab-ul Hiyel'i yarım bıraktım. 

Bu ay iki çiçek resmi, iki Urban Sketch çalışması yaptım. Bir sabah 'simitçiiiii' narası duyup halamın Bahçelievler'deki evine ışınlandım, huzur doldum. Geçmişten bir kelimeyle duyguların nasıl değişebileceğine şaşırdım. 

Bu ay navigasyonu kapatıp el yordamıyla ilerlemeye karar verdim. 


https://music.youtube.com/watch?v=KklPNyPg3wc&feature=share

Yorumlar

Yorum Gönder