Aralık 2022: Senaryo

İşler kötüyse kötüdür, iyiyse iyidir. Kötünün içinde iyiyi görmeye çalışmak insanın kendini manipüle etmesidir. Duygu yönlendirildiğinde değil rastgele olduğunda duygudur. İnsan her an dibe batabilir, hiçbir şeyin garantisi yoktur. İşte bu yüzden dünya çekilmez bir yerdir, demişim Aralık notlarında. Şimdi okuyunca çok iddialı geldi. Belki kendimle ufak bir tartışmaya girerim.

Bu ay kötüydü diyemiyorum, çünkü çok güzel şeyler oldu. Bu ay iyiydi diyemiyorum çünkü çok çöktüğüm an oldu. Bu ayla ilgili ne hissetmeliyim, bilmiyorum. Muhtemelen bir şeyler soğuduktan, zaman geçtikten sonra ne güzel aymış derim.

Bu ay iş için Münih'e gittim; 10 derece İstanbul'dan -10 derece Münih'e inmek keyifsiz; Rubens'in, Manet'in, Van Gogh'un eserlerini görmek çok keyifliydi. Döndükten sonra uzun zaman olmadığım kadar kötü hasta oldum. Yılın sonuna doğru Yalova'ya geçtim, günübirlik Bursa-Uludağ yapıp yılı kapadım.


Tutunamayanlar'ı sonunda bitirdim. Sketch yapacak çok fırsatım vardı ama değerlendirmedim. Hastalık ve bazı belirsizlikler canımı fena halde sıktı, üzerinden atlayıp geçemedim.


Bu ay yoğun çalışma temposunun bazen ne büyük sakinleştirici olduğunu öğrendim.



Yorumlar