Ekim 2023: Aidiyet

"Aradığın da seni arar." 

Bu ay kendime bir iyilik yaparak cep boy sketchbook taşımaya başladım. Marmaray'da bol bol ayakkabı çizdim. Günümün çoğunluğu Marmaray'da geçmiyormuş ve orada da çizilebilecek tek şey ayakkabı değilmiş gibi sürekli neden ayakkabı çiziyorsun sorusu aldım. Önce görülme gerginliği yaşarken sonra saldım. Toplu taşımada en sevdiğim insan tiplerinin telefondan başını kaldırmayanlar ve uyuyanlar olduğunda karar kıldım.

Havalar hala sıcakken iş dönüşü Haliç'te inip yürüdüm, kendime balık ekmek ısmarladım. Günün tadı damağımda kaldı, ertesi gün yine gidip Haliç köprü'yü çizdim. Etrafımı çiçekçi çocuklar sardı, hepsini çok sevdim. 

Hayatta olduğumu anladığım iki durumu kavradım. Biri urban sketch yaptığım anlar. Sıradan sahnelerdeki detayları, kıvrımları, renkleri görmek, ortamı koklamak anı hissetmemi sağlıyor. Diğeri bir projeye başlamak. Yapamayacağım korkusu, tıkanmak, açılan kapılar ve projeyi sona erdirince gelen ödül hissi beni canlı hissettiriyor. 

Bu ay günde 7 dk yüz yogası yapışımın sene-i devriyesini kutladım. Kendimde değişim görüyorum ama tek sebebin bu yoga olduğunu söylemek abartı olur. Yine de iyi ki başlamışım. 

Bu ay ilk ve tek favori komedyenim Özgür Turhan'ın standup'ına gittim. Çığlık ve Kusursuzdu radyo tiyatrolarını dinledim. Çığlık güzeldi, Kusursuzdu'nun hikayesi fena olmasa da müzikleri alakasızdı. 

Bu ay iş için günübirlik Konya'ya gittim. Yaz gibi bir sıcakta lokal ne kadar yemek varsa yiyip Mevlana'yı gezip akşam Sena'mla Isparta'ya geçtim. Allah beni her zaman güzel arkadaşlarla nasiplendirdi, şükür namazına dursam birkaç yıl sürer. Isparta'da dünyanın en güzel yemeklerini yiyip mekanlarını gezdim. Eğirdir Gölü'ne hayran kaldım, Cam Teras'a çıkıp Isparta'yı izledim, Bezirgan Şelale'sini resmettim. Sena'nın ayvayı limonlayıp tuzlayıp yemesine, sert Cennet Hurmasının (kakaolu hurma) varlığına şaşırdım. 

En sonunda güllü ve elmalı ne varsa toplayıp İstanbul'a hem midem hem ruhum dolu olarak döndüm ve bu ay son üç senemin en güzel Ekim ayını yaşamış oldum.

Yorumlar